Jotting for Jobs in the tropical north.

6 juli 2010 - Cairns, Australië

Dag kindjes,

Het is alweer 'n mooi weekje geleden sinds mijn laatste update maar ik moet met enige teleurstelling mededelen dat in deze tijd vrij weinig is gebeurd. We zijn van Mission Beach omhoog gegaan naar Cairns en hebben onze eerste nacht doorgebracht in het grootste hostel in Cairns voor 26 dollar per nacht. Voor het eerst sinds 6 maand kon ik mezelf uitstrekken en nog steeds in het bed passen. Helaas was 26 dollar een beetje veel dus moesten we helaas deze duthemel verlaten.

De volgende dag op zoek naar ander verblijf en we kwamen niet veel verder onder de 20 dollar. Tot we uiteindelijk weer tegen een paar Belgen aanliepen waar we eerder al tegenaan waren gelopen in o.a. Magnetic Island, Airlie Beach, Whitsundays en Hervey Bay. Deze heren hadden kennis van een hostel waar je 2 nachten voor 30 dollar kon doorbrengen dus onze tocht werd in deze richting gezet. Onderweg zijn we van ons pad geraakt door vele tattoo shops en maandenlang gebabbel erover verhitte onze interesse. We waren al een tijd aan het praten over het nemen van een tattoo en ook over het design. Die dag zijn we in zo'n 8 shops geweest en het duurste was 550 dollar per persoon en de goedkoopste die we tegenkwamen was 400.

Uiteindelijk opgegeven en naar het hostel gaan zoeken. Dit was een pokke eind lopen uit het centrum ( 4 dagen later ook de reden dat we weer verhuisden naar een ander hostel, daar waar we nu zitten ). Ingecheckt, tassen gedumpt en weer met de shuttle bus het centrum in om vermaak te zoeken. Tot onze verbazing vonden we een tattoo shop die we nog niet bezocht hadden en besloten binnen te strompelen. Deze man zei echter 250 pp. omdat we allebei dezelfde tattoo namen hoefde hij het ook niet 2 keer uit te tekenen. De spike van halve prijs deed Felix direct overspringen tot actie. 30 Mins later begonnen de naalden wild zijn arm in en uit te springen met een dikke lading inkt.

Op dit moment belde ik naar huis om de goede gasten van het thuisfront in te lichten van mijn komende stomme actie. Het werd niet ontvangen met veel euforie, op Elles na, maar na een korte babbel hoorde mijn oor iets in de richting van ''Je doet maar.'' Eerder had ik het er ook al over gehad dus ik dacht dat dit een prima kans en een goede tijd was. Het leek allemaal zo'n goed idee op het moment ook al had ik bijna geen geld meer.

Zo gezegd zo gedaan zo gezet blijft het staan.

Ik ben er zelf ontzettend blij mee en voor Felix geldt hetzelfde. Een paar dagen chillen in het Nomads hostel en wat Wereld Cup wedstrijden later ( Mooi h'e van NL - Brzl ). De hele tent ging los en er waren me toch een Nederlanders in de kroeg. Een zee van oranje vooraan bij het scherm en het dak ging eraf bij 2-1. Vanavond / Vannacht Nederland - Uruguay wat we eigenlijk wel moeten winnen en dan hopelijk een finale tegen onze aartsvijand Duitsland. Dit keer moeten we echter wel winnen. Met Felix al afgesproken dat mocht deze wedstrijd voorkomen dat we voorhand de hand schuden en hierna in ieder geval 1 uur en 45 mins niet meer met elkaar spreken.

Cairns is een mooie stad maar het is moeilijk om werk te vinden hier. Ik ben de afgelopen dagen alleen maar bezig geweest met het zoeken van werk maar momenteel is er weinig te vinden omdat er weinig werk is en veel backpackers zijn. Hopelijk vind ik spoedig wat en kan ik of verder, of lekker settlen in Cairns voor een tijdje om wat geld bij elkander te sprokkelen.

Viva Hollandia, vanavond gaan wij zege vieren.

Dag vriendjes, dag vriendinnetjes,
Tot de volgende keer maar weer,

Bob.

 

4 Reacties

  1. Vince:
    9 juli 2010
    Cool dat je een tattoo hebt genomen, show me whenever you come back home. :p Have fun. ;)
  2. Bob:
    11 juli 2010
    Hij staat op de blog, eindelijk. :P
  3. Tim:
    19 juli 2010
    Hey Bob, Henk hier.

    Gave tattoo, die je daar hebt.
    Zoals alle oude lullen heb ik natuurlijk ook mijn bedenkingen over zo'n kunstwerk, tis wel voor eeuwig maarja jullie zien dat anders en gelijk heb je, jullie zijn de heersende generatie.
    Ik heb je berichten de hele tijd gevolgd en je hebt me menig maal doen schuddebuiken van het lachen-niet zo moeilijk met dat buikje van mij, haha.
    Een geweldig avontuur, dit uitstapje van je.
    In het begin dacht ik dat je wel voorlopig downunder zou blijven en je er misschien wel zou gaan vestigen.
    Het is wel erg rustig en stil geworden in Oldenzaal sinds jou vertrek dus ik zou willen zeggen, na je thuiskomst kom je maar eens een paar pilsjes bij ons drinken als je daar zin in hebt.
    Ik bewaar in iedergeval een Twents kampioen-biertje voor je.

    Groeten van Ken, Tim, grandma en mij.
  4. Hermien:
    19 juli 2010
    Bob, hartelijk gefeliciteerd met jou verjaardag. Hoe is het met jou?
    We zitten nog lekker buiten achter een pilsje. Jij ook?
    Heb je al weer werk? groetjes Huub en Hermien.