Better days through making way.

7 juni 2010 - Bundaberg, Australië


Deren en Hames,

Dit is mijn laatste blogupdate vanuit het rampzalige Bundaberg. Ik heb zojuist een godsvermogen over de toonbank gesmeten bij een reiskantoor om mij de komende 20 +- dagen comfortabel te houden. Het plan is:

Aanstaande Donderdag om 3:30 AM (dus Woensdagnacht) vertrekt onze bus naar Hervey Bay. Met onze bedoel ik momenteel een grotere groep dan in eerste instantie vastgesteld was. De groep bestaat uit Felix Klaschka, mijn Duitse reisgenoot en Inger-Marie, Benedicte, Elizabeth, Isabel en Sofia. 4 Noren en een Zweed. Deze dames zullen ons vergezellen in onze ruige rit door Fraser en vervolgens zal een gedeelte, Inger-Marie en Elizabeth, terugkeren naar Dingo Blue. Benedicte en Isabel gaan naar de Whitsundays maar ze doen dit sneller dan ons dus zullen we daar niet samen zijn. Sofia gaat naar huis na Fraser.

Eenmaal in Hervey Bay aangekomen vroeg in de ochtend zullen we ons hostel opzoeken. Dit is gelukkig allemaal al ingeboekt en geregeld dus we kunnen direct door naar bed, of de zee. Na een dag en nacht om te rusten krijgen we een introductie van Fraser Island voordat we daadwerkelijk vertrekken om daarna daadwerkelijk te vertrekken. Er zijn namelijk bepaalde dingen die men moet weten over het eiland. Namelijk hoe een Dingo weg te jagen, hoe hard je over het strand mag scheuren en welke gedeeltes je wel en niet in mag komen. Dan is het 3 dagen en 2 nachten op het eiland met 8 personen in een Jeep rondrijdend achter een schema aan. We zullen meren, schipwrakken, dingos, bergen, stranden en meer zien. Na deze uitputtende actie gevulde 3-daagse hebben we 2 dagen rust in Hervey Bay voor we verder gaan naar Rockhampton.

Vanaf daar is het allemaal nog een beetje onzeker want we weten niet hoe lang we in Rockhampton en Mackay willen blijven. Maar we gaan in ieder geval via Rockhampton en Mackay naar Airlie Beach, het vertrekpunt van onze Whitsundays boot. 2 Dagen en 2 nachten zullen we doorbrengen op deze boot, rondzeilend, drinkend en scherend over schuimkoppen zullen we waterwegen bevaren naar onbevaren wateren. Prachtige kleine eilandjes en veel Kodak-momenten.

Hierna is het ons plan om, mocht het de tijd waard zijn, nog even in Airlie Beach te blijven waarna we onze Noordwaartse reis voortzetten naar Townsville. Wederom weten we niet hoe lang we blijven zullen maar we weten wel dat dit de laatste stop is voor Cairns. Eenmaal aangekomen is het rondkijken, uitkijken, uitgaan en de eerstvolgende dag op zoek naar werk.

Dames en heren ik ga een paar schnitzels in de pan gooien om mijn knorrende maag te stillen.

Het was me weer een genoegen,

Bob.

Foto’s

2 Reacties

  1. Woeter:
    8 juni 2010
    Haha nice, sounds good!

    Wie is dat rale ding op die foto's trouwens? :'D
  2. Bob:
    9 juni 2010
    Je bedoelt die travestiet-neger-combo?
    Die showde gewoon heel random op ons rauwe feest.
    Zei dat ze techno hoorde op de grote straat. x'D