Sightseeing Sydney.

19 februari 2010 - Sydney, Australië

Een superbrakke groet,

Zoals ik de vorige keer zo mooi had opgesomd ga ik eventjes verder:

Half 5 op, tot 1 uur vertrek schiphol. 8,5 Uur wakker.
Vlucht van 13 uur. 21,5 Uur wakker.
We kwamen om 7 uur 's ochtends aan in Hong Kong ( lokale tijd ) en om 8 uur bij het Hostel.
Toen van 8 tot 6 rondgelopen. 32,5 Uur wakker.
We vertrokken daar weer om 12 uur 's nachts. 38,5 Uur wakker.
---------------------------
Aankomen in Sydney om 12 uur 's middags lokale tijd na een vlucht van 8,5 uur.
Fucked up van de tijdzones was ik onderhand al 47 uur wakker.
Dag activiteiten en BBQ duurden tot 9. Dat is 56 uur wakker.
Daarna uiteraard nog de kroeg in tot 1 en naar bed. Uiteindelijk dus 60 uur op.

We kwamen dus aan om 12 uur in de middag en het was 25 graden in de zon. Het was echt ontzettend warm omdat het de afgelopen week heel veel had geregend was het ook nog eens lekker vochtig. Uit het vliegtuig stappen en naar de baggage claim. De tassen kwamen gelukkig voor ieder en elk tijdig en compleet van de bagage band afrollen. Daarna doorlopen naar de beruchte Aussie border control. Dit viel allemaal ontzettend mee want ze vroegen alleen; '' Do you have any edible items in your bag? ''  - '' Yeah, just chewing gum. ''  - '' No worries walk along mate. ''  En dat was de douane.

Eenmaal uit de doane gestrompeld stonden er 2 Australian backpackers medewerkers op ons te wachten. De vrolijke Karin en Rob. Ze staan nog wel ergens op de foto, de groep ook wel. We werden in een 16 persoons busje gedrukt met verrassend genoeg een Chinees achter het stuur die vervolgens bleek niet te kunnen rijden. Het was een vrij ruim busje met een aanhanger voor alle backpacks maar hij reed, scheurde, door de stad alsof hij in een BMW M5 zat. 2 ''Bijna'' botsingen, een spiegel schuingetikt en een ladder van een arbeiderskarretje afgereden. Hij kon echt niet rijden. Een kleine sightseeing tour gehad en een paar kiekjes gemaakt van het Sydney Opera hous en die surroundings. Vervolgens werden we naar het hostel gebracht waar we een korte uitleg kregen over het programma en vervolgens EINDELIJK konden gaan douchen.

Na een lange verfrissende douche hadden we eventjes vrije tijd waarin ik naar de supermarkt ben gehobbeld voor een broodje en 5 liter water. Van 5 meter lopen staat het zweet hier blank op m'n voorhoofd en 10 meter verder is m'n rug ook doorweekt. Daar moet ik nog maar even aan wennen. Vervolgens 10 minuten achter een computertje gezeten in een klein quick stopje om wat mailtjes te versturen dat ik veilig over was gekomen en door naar de briefing. Daar kregen we meer te horen over de indeling van deze week en een presentatie van een surf-tour waar ik misschien nog aan mee ga doen. Na deze briefing was het ongeveer 7 uur 's avonds en zijn we naar de Wood Duck Inn gegaan om te BBQ'en. Fun fact; Er vliegen vlak voor zons ondergang duizenden giga vleermuizen ( ook wel flying foxes of dogbats genoemd ) van de grote botanische tuinen door het centrum naar de fruitbossen achter Sydney waar ze 's nachts gaan eten. Heel apart gezicht. Na de BBQ zijn we nog met een groep de kroeg in gegaan waar om het half uur een club vertrok tot ik op het laatst nog met de begeleiders en 2 dames overbleef. Nog eventjes rond gehangen en uiteindelijk superlam, brak, kapot, op naar bed.

De dag waarop ik dit aan het typen ben begon voor mij vanochtend om 8 uur. Na 7 uur geslapen te hebben de trap af slenteren naar de keuken voor een gezonde boterham met jam. Na wat naar binnen te murwen nog een paar trappen af naar de straat om vervolgens de dag te beginnen. De begeleiders stonden ons op te wachten ( ze slapen elders ) om de ''regeldag'' te beginnen. We zijn naar de bank gelopen om een Australische rekening te openen, naar Medicare voor onze zorgverzekerings pasjes, Optus voor het activeren van mijn sim-card, Food Court voor een Subway broodje en vervolgens naar de Woolworths om dit eens rustig uit te typen.

Morgen is het om kwart voor 7 op en om half 8 de bus in. Dan gaan we namelijk een dagtour doen door de Blue Mountains. Ik heb nog geen flauw idee wat dit allemaal in gaat houden maar daar krijgen jullie vast nog wel wat foto's van te zien. Zondag heb ik een dagje vrij en gaan we 's avonds uit eten en die maandag is het alweer tijd om op te rotten uit dit hostel. Alhoewel ik erover nadenk om een paar nachten hierbij aan te plakken. Ik weet nog niet helemaal wat en hoe ik alles ga doen en het lijkt me wel relaxed om dat allemaal eerst eventjes rustig te bekijken.

Er zijn ook al een paar mensen die echt dik last hebben van heimwee en het allemaal maar moeilijk vinden. Veel mensen blijven ook niet voor een half jaar maar 3 - 4 maanden oid. Een enkeling gaat een jaar en de helft is 6 maanden. Nou heb ik de afgelopen 2 dagen geleefd als een zombie dus mijn verslagen zijn niet volledig gedetailleerd en beschrijven de helft. Ik zal trachten beter op te letten en mezelf slaap te gunnen zodat vervolgens de verslagen wat beter te lezen zijn.

Een warme groet vanuit Sydney,

Bob ten Vergert.

Foto’s

3 Reacties

  1. Govert:
    19 februari 2010
    Whaha, zweten.. had je anders nooit last vanxD Wel awesome die bats, die schijten op je heaufd als je door de royal botanic gardens loopt.. erg fijne creaturen. Moet je eens heen gaan, stuk of 50-60 witte papegaaien die zwervers harassen, awesome. Vette foto's btw:) Zal je nog zsm het adres van The Kanga House geven, voor Australische diversiteit en ontspanning! Enjoy the blue mountains! Bye.
  2. Beshta:
    19 februari 2010
    Heee meneertje,

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. Ik ben jaloers wat een weer..:P

    Mooie foto's..:D

    Doe rustig aan!!

    Groetjes
  3. charien:
    19 februari 2010
    hey bob

    wat een verhaal lang wakker dus
    mooie foto's
    ik wens je veel fun en succes

    groetjes charien